Rekrutacja

Sztuka Mediów ogłasza nabór:

  • 18 osób na studia pierwszego stopnia
  • 10 osób na studia drugiego stopnia

  • Na studia pierwszego stopnia warunkiem dopuszczenia do egzaminu konkursowego jest:
  • Rejestracja online: 18.05.2015r. - 15.06.2015r. w Systemie Rekrutacji Elektronicznej na oficjalnej stronie Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu
  • Złożenie dokumentów w  terminie: 01.06.2015r. - 15.06.2015r. w dziekanacie Grafiki i Sztuki Mediów.

  • Na studia drugiego stopnia warunkiem dopuszczenia do egzaminu konkursowego jest:
  • Rejestracja online: 18.05.2015r. - 26.06.2015r. w Systemie Rekrutacji Elektronicznej na oficjalnej stronie Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu
  • Złożenie dokumentów w  terminie: 15.06.2015r. - 26.06.2015r. w dziekanacie Grafiki i Sztuki Mediów.

  • Dokumenty, do złożenia w dziekanacie:
  • podanie na studia (kwestionariusz do pobrania na stronie uczelni)
  • oryginał lub odpis świadectwa dojrzałości lub zaświadczenie o przystąpieniu do matury. Przedmioty zdawane na egzaminie dojrzałości i wyniki egzaminu maturalnego nie stanowią podstawy do przyjęcia na studia.
  • kserokopia dowodu osobistego (w powiększeniu)
  • 3 aktualne fotografie kolorowe (35x45mm podpisane na odwrocie - imię i nazwisko kandydata, kierunek studiów), muszą przedstawiać osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, muszą ukazywać głowę w pozycji lewego półprofilu i z widocznym lewym uchem, z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy, tło zdjęcia nie może być białe,
  • zdjęcie w postaci elektronicznej (CD): powinno mieć rozmiary 300*375 pikseli - co daje po wydrukowaniu 2cm*2,5cm, format JPG, rozdzielczość nie może być mniejsza niż 381dpi, rozmiar pliku ze zdjęciem nie większy niż 60kilobajtów, nazwa pliku ze zdjęciem musi być w następującym formacie:
    <nazwa uczelni>_<imię_nazwisko>_<PESEL>.jpg

    (np. ASP_Jan_Kowalski_12345678910.jpg).
    Zdjęcia cyfrowe i w wersji tradycyjnej nie spełniające powyższych warunków nie będą akceptowane
  • Kandydaci na drugi stopień studiów dodatkowo składają odpis dyplomu ukończenia studiów wraz z suplementem.
  • Podanie wraz z dokumentami należy składać/wysłać w teczce wiązanej. Teczkę należy opisać:
    - imię i nazwisko kandydata,
    - adres domowy z kodem pocztowym,
    - kierunek studiów.


    Studia stacjonarne pierwszego stopnia

    Egzamin wstępny jest egzaminem konkursowym.
    Wynik egzaminu stanowi łączna ilość punktów uzyskanych z jego punktowanych części.
    Kandydaci przystępując do egzaminu, deklarują wybór kierunku SZTUKA MEDIÓW lub STUKA MEDIÓW specjalność FOTOGRAFIA (deklaracja o dokonanym wyborze musi zostać podana w kwestionariuszu kandydata).

    Dopuszczenie do egzaminu:
    Sprawdzenie trafności wyboru przez kandydata kierunku studiów w oparciu o przedstawione PORTFOLIO prac dotychczasowych dokonań plastycznych w tym niezbędne studium postaci (min. 10 prac, max. 20).
    Prace plastyczne (PORTFOLIO), dokumentacja wraz z potwierdzeniem opłaty za egzamin wstępny powinny być dostarczone przez kandydata w terminie do 15.06.2015r.
    Komplet dokumentów może być przesłany na nośniku cyfrowym (CD lub DVD) na adres uczelni Akademia Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta, Pl. Polski 3/4, 50-156 Wrocław z dopiskiem „Wydział Grafiki i Sztuki Mediów” lub drogą elektroniczną skompresowany (do rar, zip lub 7z) na adres:
    ftp0.asp.wroc.pl
    folder REKRUTACJA
    katalog kierunek SZTUKA MEDIÓW
    katalog kierunek SZTUKA MEDIÓW specjalność FOTOGRAFIA
    PESEL_Kierunek.zip/rar/7z
    UWAGA! PORTFOLIO drogą elektroniczną można przesłać TYLKO RAZ. Po przesłaniu PORTFOLIO nie można zamienić, usunąć istniejącego pliku, ani przeglądać jego zawartości. W sytuacjach awaryjnych kandydat może zwrócić się z mailową prośbą o interwencję lub pomoc techniczną (admin [at] asp.wroc.pl).
    W portfolio oczekiwane są prace z zakresu:
    - rysunku i malarstwa ( min. 10 – max. 20 );
    - filmu, wideo, animacji ( czas trwania całości max. 5 min );
    - multimediów;
    - fotografii, fotoobiektów, fotoinstalacji ( min. 12 ).
    Wymogi formalne dotyczące cyfrowych reprodukcji prac:
    dokumentacja prac artystycznych/projektowych w następujących formatach:
    1. prace cyfrowe statyczne (fotografia artystyczna, grafika komputerowa, projektowanie graficzne): pliki JPEG lub PNG, przestrzeń kolorystyczna RGB, w oryginalnych rozmiarach;
    2. fotografie dokumentacyjne (dokumentacja rysunków, prac malarskich, działań artystycznych, obiektów, wydawnictw):
    pliki JPEG lub PNG, przestrzeń kolorystyczna RGB, wielkość dłuższego boku nie mniejsza niż 1920 pikseli (jeśli rozmiary obrazów są mniejsze i nie ma możliwości pozyskania ich w lepszej jakości, dopuszczalne jest załączenie ich w oryginalnej wielkości);
    Do plików cyfrowych statycznych i fotografii dokumentacyjnych należy dołączyć jeden dokument (format .TXT lub .PDF) z opisami prac. Opisy powinny zawierać:
  • tytuł pracy (zgodny z nazwą pliku)
  • rok powstania
  • wymiary oryginału
  • opis techniki wykonania
  • 3. animacje, filmy:
  • dla platformy Windows : format .MP4 (w kodeku H.264) lub MPEG (w kodeku MPEG2) dla platformy MacOS: format .MOV (w kodeku Animation lub H.264)
  • standard video: FullHD (1920x1080px) w systemie PAL (25 klatek/sekundę);
  • filmy udostępnione w internecie za pośrednictwem jednego z portali strumieniujących treści wideo
  • 4. animacje wektorowe: format .SWF;
    5. interaktywne prezentacje i strony internetowe:
  • dla platformy Windows : format .EXE
  • dla platformy MacOS: format .APP
  • html (należy dołączyć pliki zależne, w odpowiedniej lokalizacji)
  • strony internetowe funkcjonujące w sieci
  • Do plików multimedialnych należy dołączyć jeden dokument (format .TXT lub .PDF) z opisami prac. Opisy powinny zawierać:
  • tytuł pracy (zgodny z nazwą pliku)
  • rok powstania
  • opis techniki wykonania
  • link do strony www wraz z hasłem (jeśli praca jest zabezpieczona) w przypadku filmów udostępnionych w internecie lub stron funkcjonujących w sieci
  • Jest możliwość dostarczenia materiałów zapisanych w innych niż wyżej wymienione formatach, ale wówczas uczelnia nie gwarantuje poprawnego ich odtworzenia oraz całościowego przeglądu portfolio.
    Pliki powinny być nazwane wg poniższego schematu:
    NazwiskoImięLiczbaporządkowa.jpg, (np. KowalskiJan01.jpg)
    Wszystkie pliki powinny się znajdować w jednym folderze nazwanym wg poniższego schematu: PESEL_Kierunek
    PESEL_Kierunek (Specjalność)
    (Prosimy nie opisywać głównego katalogu Nazwiskiem i imieniem)

    Egzamin:
    Egzamin składa się z trzech etapów.

    I etap
    Przegląd prac domowych na podstawie cyfrowego portfolio, przesłanego przez kandydata. Ocenę i decyzję o dopuszczeniu kandydata do egzaminu praktycznego wydaje Komisja Wydziałowa bez udziału kandydata.

    II etap
    Egzamin ogólnoplastyczny – rysunek studyjny ( weryfikacja umiejętności kandydata w obrazowym interpretowaniu rzeczywistości ).
    Egzamin specjalistyczny – zadania praktyczne z podstawowych obszarów sztuki mediów ( weryfikacja potencjału kreacyjnego kandydata oraz predyspozycji i umiejętności w zakresie kompozycji kadru fotograficznego i filmowego, formułowania narracji obrazowej i tworzenia związków logicznych treści i obrazu oraz operowania kolorem )

    III etap
    Prezentacja i omówienie przez kandydata zadań zrealizowanych w trakcie egzaminu specjalistycznego na tle pracy rysunkowej oraz prac domowych ( weryfikacja umiejętności kandydata w werbalizowaniu własnych koncepcji i realizacji wizualnych ).

    Po zakwalifikowaniu się na I rok studiów rekrut otrzymuje skierowanie na profilaktyczne badania, które robi bezpłatnie w ośrodkach Medycyny Pracy.

    Informacje ogólne:

    Sekretariat egzaminów wstępnych zlokalizowany jest w pokoju 206 IIp
    tel. (71) 34 - 380 - 31 wew.333.

    Dziekanat Wydziału Grafiki i Sztuki Mediów - p. 117/119 M
    Dziekan - prof. Jacek Szewczyk
    Prodziekan - prof. Aleksandra Janik
    Kontakt z dziekanatem: 71 334 47 27, e-mail: dziekangraf [at] asp.wroc.pl