Wystawa "Lichen" Agnieszki Talik

wystawa: 22.08-02.10.2020 r.

Galeria Kino
Dolnośląskie Centrum Filmowe
ul. Piłsudskiego 64a, 2 piętro (obok sali Lalka)
50-020 Wrocław

Kurator Wystawy: Marek Grzyb
Wystawa pod tytułem „Lichen" to zestaw prac autorstwa Agnieszki Talik wykonanych w technice grafiki 3D. Prace powstały jako część festiwalowej, abstrakcyjnej animacji, której projekcja odbędzie się podczas festiwalu Kinomural 2020. Prace przedstawiające falujące i zmieniające kolory "porosty", stworzone za pomocą efektów cząsteczkowych wygenerowanych w środowisku przestrzeni trójwymiarowej. Cykl to 12 indywidualnych rytmów cząsteczek, uprzednio poruszających się w różnych kombinacjach przypadkowych kształtów i kolorów złączone w całość. Wystawa to zatrzymanie tego procesu, spokojny wgląd w trójwymiarową przestrzeń i przedstawienie przypadkowości wygenerowanych elementów, które komponują się w osobne i niezależne obrazy. Elementy te przypominające organiczną masę, hipnotyzują i wciągają widza, ożywiając martwą przestrzeń, intrygując kolorem i kształtem.

Agnieszka Talik urodzona w 1991 roku w mieście Żywiec. Ukończyła studia na kierunkach Sztuka Nowych Mediów (Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych w Warszawie), Sztuka Mediów (Akademia Sztuk Pięknych we Wrocławiu) oraz Animacja 3D i VFX w Mediach (Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu). Zatrudniona w Akademii Sztuk Pięknych od 2017 roku jako asystent w Katedrze Sztuki Mediów – Pracowni Projektowania Gier Komputerowych i Form Wirtualnych.

Artystka zajmuje się szeroko pojętą dziedziną grafiki 3D. Aktualnie zajmuję się pracą nad projektami artystycznymi stworzonymi w oparciu o technologię 3D dla wizualizacji jak i animacji, Virtual Reality, system przechwytywania ruchu Motion Capture oraz druku 3D. Obecnie skupia się nad autorskim zadaniem badawczym, którego celem jest ustalenie elementów budujących przestrzeń 3D i sprawdzenie ich pod kątem wykorzystywania jako medium dla wypowiedzi artystycznej w sztukach pięknych, a także usystematyzowanie możliwych do wykorzystywanych środków formalnych wirtualnej przestrzeni 3D i ich wykorzystywanie do artystycznego przekazu.