Anna Tokarska
Kapsuły czasu – obiekty lodowe
Pracownia Kreacji Przestrzeni Multimedialnej
pod kierunkiem prof. Ryszarda Jędrosia
Dyplom licencjacki, 2017
Kapsuły czasu to multimedialna część dyplomu przygotowanego na niestacjonarnych studiach licencjackich Fotografia i Multimedia. „Kapsuły czasu” to sześć lodowych obiektów o wymiarach 100x50x25cm. Autorka zamroziła w poszczególnych lodowych blokach wybrane przedmioty, które poprzez wzajemne konteksty mają sygnalizować ważkie problemy społeczno-cywilizacyjne wiążące się z: ochroną środowiska, uzależnieniami, gospodarką odpadami, nieodpowiednim odżywianiem, modą, trendami społecznościowymi, monitoringiem ludzkich zachowań itp. Każdy z nich opatrzony został odpowiednim tytułem (Big brother, Big pharma, Fast food, Inwigilacja, Kult piękna, Plastik). Zatopione w lodzie przedmioty w symboliczny sposób odzwierciedlają subiektywne refleksje i obawy autorki związane z obszarem szeroko pojętej kultury konsumenckiej. Nietrwałe lodowe kapsuły, które stały się tymczasowym miejscem ich przechowywania, podkreślają ich doraźną i przemijającą wartość. Podczas dyplomowej prezentacji, zatopione w lodzie, dobrze wyeksponowane przedmioty, przyciągały wzrok swoim atrakcyjnym wyglądem, przypominając czas ich świetności i użyteczności. Po roztopieniu lodu, zmieniły się w chaotyczną masę bezwartościowych i nikomu niepotrzebnych śmieci.
www.annatokarskastudio.com
Bartłomiej Leszek
interaktywna instalacja kinetyczna
Pracownia Kreacji Przestrzeni Multimedialnej
pod kierunkiem prof. Ryszarda Jędrosia.
Dyplom licencjacki, 2016.
Jest to autorski, interaktywny obiekt kinetyczny składający się ze 100 ruchomych elementów, poruszanych niezależnymi napędami. Dzięki zastosowaniu mikrokontrolerów, oraz czujników ultradźwiękowych, widz może tworzyć (w sposób interaktywny) różnorodne układów przestrzenne.
Aleksandra Anzorge
instalacja multimedialna
pod kierunkiem prof. Ryszarda Jędrosia
dyplom uzupełniający z fotografii
pod kierunkiem prof. Czesława Chwiszczuka
2015
Przedmiotem pracy dyplomowej jest instalacja multimedialna pt: Którym wszystko wolno, która traktuje o problemie przemocy wobec kobiet w Polsce. Metodą pracy było stworzenie zainscenizowanych nagrań audio i wideo, które opracowane zostały tak, jakby były to oryginalne nagrania zaistniałych sytuacji.
Aleksandra Flasza
instalacja multimedialna
pod kierunkiem prof. n. Piotra Komorowskiego
2015
Praca składa się z fotoobiektów: kilkunastu masek gipsowych ukształtowanych bezpośrednio na twarzach osób tworzących najbliższą rodzinę autorki. Na maski jest nałożona emulsja fotograficzna, na niej zaś skopiowane portrety członków rodziny. Całość jest umieszczona na stelażach. Praca podejmuje wątek skomplikowanych relacji zachodzących wewnątrz rodziny. Nawiązuje do pozytywnych jak i negatywnych doświadczeń związanych z codzienną współobecnością. Całość przenika zasada genetycznej tożsamości uczestników szczególnej wspólnoty, jaką jest rodzina.
Aleksandra Dziadyk
instalacja multimedialna
pod kierunkiem Prof. Wiesława Gołucha
2015
"Zadanie było proste i jednocześnie bardzo skomplikowane: ankietowani musieli odpowiedzieć tylko na jedno pytanie: „powiedz mi coś ważnego”. Intymność tego pytania, także ograniczenie czasowe (jedna minuta) niektórym sprawiało wielką trudność. Pytanie to miało skłonić biorących udział do otwarcia się."
Julia Nędzyńska
Kamil Wójcik
Maria Downarowicz
Maciej Żuk
Natalia Fałowska
instalacja multimedialna
pod kierunkiem prof. n. Stanisława Sasaka
2015
Jajo uzyskało wartość jako forma kosmogoniczna, występując między innymi w mitologiach chińskiej, fenickiej, greckiej czy egipskiej. Znaczeniowo stało się zalążkiem życia, formą z której wykluwają się ukryci do momentu stworzenia bogowie, lub z której powstał cały wszechświat. W metafizyce śiwaizmu występuje Pierwotne Kosmiczne Jajo z którego stworzyło się uniwersum. Jajo od czasów starożytnych stało się częścią sporu przyczynowo-skutkowego, filozoficznego dylematu o to, co było pierwsze?
Rafał Michalak
fotografie i animacja
pod kierunkiem prof. n. Piotra Komorowskiego
2015
"Głównym przedmiotem niniejszej pracy, wynikającym zarówno z obszaru moich poszukiwań, jak i osobistych obserwacji i doświadczeń jest problematyka skupiająca się wokół człowieka transgresyjnego w ujęciu psychologicznym, socjologicznym i kulturowym."
Sylwia Witkowska
Paweł Puzio
interaktywna instalacja multimedialna
Pracownia Kreacji Przestrzeni Multimedialnej
pod kierunkiem prof. Ryszarda Jędrosia.
Dyplom magisterski, 2014.
Instalacją składa się z dwóch przestrzennych obiektów-głów. Stanowią one rodzaj ekranów dla przygotowanych projekcji. Za pomocą rzutowanych obrazów autor nadaje głowom nie tylko konkretne oblicza, ale poddaje je również interaktywnemu działaniu. Interakcja odbywa się w dwóch aspektach. Po pierwsze za pomocą ruchomych punktów magnetycznych umieszczonych na jednej z głów, widz może zmieniać jej wizualne oddziaływanie. Po drugie, im więcej czasu poświęcamy modyfikacjom pierwszej z głów, tym większej destrukcji ulega druga.