GO!3D - Wykłady związane z grafiką 3D

Mamy przyjemność zaprosić Państwa na konferencję "GO!3D" organizowaną przez Akademię Sztuk Pięknych we Wrocławiu zrealizowaną w ramach Ósmego Konkursu Najlepszych Dyplomów Sztuki Mediów.

Data: 29.04.2022
Start godzina: 10:00
Adres: CSU Traugutta (Generała Romualda Traugutta 19/21)
Sala Wykładowa: 4 PIĘTRO 410

Konferencja GO 3D to szerokie spojrzenie na branżę 3D oraz dziedzinę gamingu okiem ekspertów i praktyków. Zaprezentowane tematy będą poruszać zagadnienia związane z grafiką trójwymiarową w kontekście produkcji Gier 3D, Wizualizacji 3D, Animacji 3D na potrzeby międzynarodowego rynku Reklamy/GameDev. Zaproszeni goście reprezentują czołowe firmy działające w obszarze reklamy, gier, animacji, wizualizacji oraz nauki i dystrybucji oprogramowania mające swoje siedziby/oddziały we Wrocławiu.

Konferencja skierowana jest do studentów oraz pasjonatów zainteresowanych zagadnieniem. Wstęp wolny.


PLAN WYDARZENIA:

10:00 - 10:40 Juice - Adam Tunikowski (Co-Founder, CEO)
przerwa 5 minut
10:45 - 11:25 Ten Square Games - Michał Pilch (Lead 3D Artist)
przerwa 5 minut
11:30 - 12:10 Techland - Katarzyna Mikułowska (Senior Environmental Concept Artist)
przerwa 5 minut
12:15 - 12:55 Division 48 - Marcin Przybyś (Co-Founder, CEO, Art Director)
przerwa 15 minut
13:10 - 13:50 Dash Dot Creations - Łukasz Kubiński (Co-Owner, Crerative Director)
przerwa 5 minut
13:55 - 14:35 CD PROJEKT RED - Adam Dutkiewicz (Senior Animation Programmer)
przerwa 5 minut
14:40 - 15:20 PCC Polska - Adrian Kaźmierczak (Marketing Representative)

Zakończenie



Szczegółowe opisy prelekcji konferencji GO!3D:
_____________________________________________________________

10:00 - 10:40 Juice - Adam Tunikowski (Co-Founder, CEO)

Temat prelekcji:
3D, Animacja, VFX: Myth-Busters
Większość artystów, którzy pracują w branży VFX to samouki, czy w związku z tym najlepiej zadbać o swój rozwój w kierunku generalisty? Czy postawić na specjalizację? Adam Tunikowski, CEO i co-founder Juice, odpowie o tym jakie miejsce w branży filmowej i na rynku reklamowym zajmują studia post produkcyjne i jak postawić w nich pierwsze kroki.
_____________________________________________________________

10:45 - 11:25 Ten Square Games - Michał Pilch (Lead 3D Artist)

Temat prelekcji:
W mojej prezentacji opowiem o tym jak wygląda praca w TSG, czym zajmują się artyści 3D oraz jakie są możliwe ścieżki rozwojowe. Przedstawię pipeline oraz przykładowy workflow w procesie produkcji. Drugą część prezentacji poświęcę na temat 3D w branży rozrywkowej ogólnie - dlaczego znajomość 3D jest bardzo przydatna, jakie są często błędne założenia dotyczące branży oraz omówię kilka przykładowych portfolio.
_____________________________________________________________

11:30 - 12:10 Techland - Katarzyna Mikułowska (Senior Environmental Concept Artist)

Temat prelekcji:
Kreatywny proces tworzenia modeli 3d Wykład będzie dotyczył tego, skąd czerpać inspiracje i referencje zarówno na początku, jak i w trakcie procesu tworzenia trójwymiarowego modelu.
_____________________________________________________________

12:15 - 12:55 Division 48 - Marcin Przybyś (Co-Founder, CEO, Art Director)

Temat prelekcji:
Technika projekcji obrazu 2D na obiekty 3D. Czyli jak nadać ilustracjom głębi, stworzyć wrażenie ruchu i odblokować ukryty potencjał. Opowie Marcin Przybyś szef studia Division48 odpowiedzialnego między innymi za animacje do Wiedźmina III.
_____________________________________________________________

13:10 - 13:50 Dash Dot Creations - Łukasz Kubiński (Co-Owner, Creative Director)

Temat prelekcji:
Stylizacja - wszystkie chwyty dozwolone.
O tym jak w ograniczonym czasie produkcyjnym stworzyć ciekawą stylistykę wykorzystując i mieszając i eksperymentując z różnymi technikami CGI.
_____________________________________________________________

13:55 - 14:35 CD PROJEKT RED - Adam Dutkiewicz (Senior Animation Programmer)

Temat prelekcji:
"Control Rig - jak za pomocą prostej matematyki poprawić deformację postaci". Stworzenie dobrego riga (szkieletu) to nie lada wyzwanie, szczególnie, gry postać jest ustawiona w trudnych do skinnowania pozach. Postaram się przybliżyć temat constrainów, czyli prostych operacji na kościach szkieletu, które wykorzystaliśmy w grze Cyberpunk 2077. Mam nadzieję zachęcić tym do eksplorowania proceduralnych metod animowania w Autodesk Maya czy innym oprogramowaniu. Jest to efekt projektu numer POIR.01.02.00-00-0110/16 pn „Animation Excellence - kompleksowa technologia umożliwiająca znaczny wzrost jakości i produktywności skomplikowanych animacji ciała i twarzy na potrzeby gier RPG z otwartym światem, uwzględniająca również innowacyjne rozwiązania procesowe i unikalny zestaw dedykowanych narzędzi”, który został zrealizowany z udziałem dofinansowania z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach Działania 1.2 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 „Sektorowe Programy B+R” – Program Sektorowy GameINN, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
_____________________________________________________________

14:40 - 15:20 PCC Polska - Adrian Kaźmierczak (Marketing Representative)

Temat prelekcji: Motion Capture

Xsens – kostium motion capture
Rozwiązania Xsens górują w mobilnym i bezprzewodowym przechwytywaniu ruchu postaci czyli motion capture. Oprócz jakości, ogromnymi plusami są: mobilność, odporność magnetyczna (wszędzie można używać, nawet w metalowym kontenerze czy w serwerowni), szybkość, łatwość założenia i kalibracji oraz wytrzymałość podzespołów.

Manus VR – system do finger trackingu
Całkowitym uzupełnieniem powyższego sprzętu są rękawice Manus VR. Dzięki nim otrzymujemy możliwość nagrania dokładnych ruchów palców dłoni. Finger tracking czyli kolejna dziedzina animacji, która nie jest łatwa do realnego odzwierciedlenia w momencie, gdy tworzy się ten ruch od zera. Rękawice Manus Prime w wersji Xsens Prime II bardzo dobrze integrują się ze strojem Xsens i skracają pipeline produkcyjny. Łącząc je z Xsens otrzymujemy jeden plik fbx. ( lub bvh.), który jest zsynchronizowany z ruchem całego ciała.